Postupne až na Blacklist!

Autor: Richard Ruckschloss | 28.1.2012 o 17:59 | Karma článku: 5,31 | Prečítané:  1218x

V dnešnej dobe je vraj miest v reštauráciách dvakrát viac ako je reálny dopyt. Z toho mi vyplýva, že keď si sadnem do reštaurácie, tak dostanem kvalitu a servis priamo úmerný k cene. Predsa, v takom konkurenčnom boji sa každý majiteľ snaží udržať si hostí. Nie je to tak? Odpoveď by mala byť: Áno.

Realita je však často úplne iná. Názory, prečo je tomu tak, sa rôznia. Jeden vraví, že chybou sú ľudia, ktorí v danej reštaurácí pracujú, pretože svoju prácu nevykonávajú s chuťou a odhodlaním, ale často krát až s odporom. Druhý tvrdí, že sa niet čomu čudovať, keď tí ľudia vykonávajú povolanie, ktoré je jedno z najhoršie platených na Slovensku. Tretí naopak vidí problém v riadení podniku majiteľom a slabej motivácií zamestnancov. A keďže sám pracujem v tomto odvetví, viem, že pravda je ako vždy niekde uprostred.

K prvému názoru: podľa mňa, by mal každý robiť to, čo ho baví. Nie vždy to ale samozrejme ide. Ľudia vykonávajú povolania, ktoré ich nebavia a robia ich s nechuťou. Pokiaľ takto koná niekto, kto pracuje napríklad zatvorený v kancelárií a nemá priami kontakt s klientom spoločnosti, tak sa to neodráža na jej celkovom dojme. Ak však s nechuťou pracuje čašník, barman, kuchár alebo ktokoľvek, kto tú reštauráciu tvorí, tak sa to odráža na úplnej podstate a to na spokojnosti hosťa.

Druhý názor: je pravdou a spoločensky známim faktom, že čašník žije z tringeltov, minimálne na Slovensku. To znamená, že jeho základný plat je nízky, niekedy pohybujúci sa na úrovni minimálnej mzdy pri nespočetnom množstve odpracovaných hodín v mesiaci. Suma sumárum, pri vydelení mzdy počtom odpracovaných hodín sa dostaneme často na úroveň 1,50 - 2,00 eur na hodinu. Žalostne málo, pri relatívne náročnom povolaní. Sú však dokonca aj reštaurácie, kde má čašník na hodinu niekedy viac, ako 4 eurá. Z toho vyplýva, že lepší výkon je podaný tam, kde sú ľudia finančne dobre ohodnotení. Od toho podaného výkonu, závisí spokojnosť hosťa a od spokojnosti hosťa výška tringeltu. A keďže málo zaplatený personál nie je motivovaný výškou mzdy, klesá kvalita podaného výkonu, spokojnosť hosťa, výška tringeltu. Blúdny kruh? Jednoznačne. Z mojej skúsenosti však viem, ak sa táto práca robim, aj pri nízkom finančnom ohodnotení poriadne, dá slušne zarobiť. Pretože pokiaľ je hosť spokojný, výsledkom je tringelt, niekedy menší, niekedy väčšií.

A tretí názor je úplná pravda, pretože vo všetkých pracovných pozíciách, ak je šéf zlý, nepríjemný, len kritizujúci zamestnancov, práca sa vykonáva ťažko.

Keď sa tieto veci spoja v odvetví gastronómie tak "výstupný produkt" podniku, teda reštaurácie (baru, kaviarne...) je buď spokojný hosť alebo nespokojný hosť. Ten druhý svoju nespokojnosť vyjadruje oveľa intenzívnejšie ako ten prvý. Výsledkom sú napríklad negatívne hodnotenia podnikov na sociálnych sieťach, konkrétne Facebooku. Ten obsahuje množstvo skupín, no pre nás momentálne jednu dôležitú, a to Blacklist bratislavských reštaurácií.

Veľmi zaujímavé čítanie...v niektorých prípadoch zaujímavejšie ako bulvár :). A to z vyššie spomenutého dôvodu vyjadrovania spokojnosti hosťa, teda nespokojnosti na "Blackliste". Niektoré príspevky sú plne opodstatnené, ja ako čašník si neviem v niektorých prípadoch predstaviť, že by som sa správal k hosťovi tak, ako je to tam napísané (príspevok z blacklistu - jedna reštaurácia v Eurovei, kedysi relatívne príjemný personál sa tváril ako keby sme ho otravovali, čašník ktorý konzumoval nejaké jedlo pri stole nahnevane treskol príborom keď sme prišli, obsluhujúci personál vyzeral, že mu tam jednoznačne vadíme a na účet sme čakali tak dlho, že som zvažovala že im telefonicky k tomu pultu zavolám - lebo osobné požiadanie o účet sa s úspechom nestretlo). A podobné veci sa stali aj mne ako hosťovi vo viacerých reštauráciách.

Neznamená to ale, že kôli jednej negatívnej reakcií, nie je reštaurácia kvalitná. Pretože v ten deň sa tam nachádzalo určite množstvo ľudí a možno je zo 100 návštev jedna takáto negatívna reakcia. Tá však môže mať taký vplyv, že aj keď ďalších 10 reakcií bolo pozitívnych, nezatienili tú jednu negatívnu.

Niektoré podniky majú takýchto negatívnych reakcií viac, iné menej, skoro až žiadne. Je veľké množstvo kvalitných reštaurácií, plné vynikajúceho, milého a ochotného personálu, ktorých návšteva je skutočným potešením a zážitkom. A ak ste tento príspevok dočítali až do konca, tak o tých kvalitných nabudúce. :)

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

PRIMÁR

Lekári sa môžu mýliť. Päť príbehov o zlej diagnóze

Nikto netúži byť medicínskou záhadou. Ale je jednoduché sa ňou stať.

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet aj bez exekútora.


Už ste čítali?